Vizibilitatea unui brand este cel mai important aspect atunci când vine vorba de încrederea consumatorilor și, implicit, de convertirea și fidelizarea acestora.
Internetul și digitalizarea aduc beneficii și oportunități majore business-urilor de pretutindeni dar și consumatorilor care au acces rapid la absolut orice necesitate.
Sunt o mulțime de moduri prin care o afacere poate ieși în fața cumpărătorilor, se poate evidenția și detașa de concurență precum postarea de conținut pe Social Media, implementarea unei secțiuni de blog care să conțină articole unice și de calitate, publicitatea plătită, reclamele la TV sau radio, reclamele outdoor și lista poate continua.
Brandurile mari, de obicei, aleg să folosească toate uneltele pe care le au la dispoziție și implementează strategii de marketing pe toate canalele precum Google, Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, Linkedin, TV, radio, afișe publicitare, reclame exterioare luminoase și diverse alte opțiuni pentru a deveni vizibili în fața unui număr cât mai mare de oameni.
Date fiind opțiunile multiple, mulți antreprenori întâmpină dificultăți în a alege platformele pe care să se promoveze, în identificarea interesului publicului și în gestionarea bugetului pentru canalele de marketing. Pentru asta, în general, majoritatea acestora aleg să lucreze cu o agentie specializata in marketingul digital care să identifice opțiunile potrivite și să dezvolte o strategie de marketing eficientă pe care să o și implementeze ulterior.
Indiferent dacă business-ul se află la început sau nu, cele mai comune metode prin care antreprenorii aleg să-și promoveze afacerile sunt reclamele plătite pe Google și pe rețelele sociale și optimizarea pentru motoarele de căutare.
Toată lumea folosește Google pentru a găsi orice produs, serviciu sau informație pe care o caută. Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este procesul prin care specialiștii se asigură că website-ul tău se află în topul rezultatelor unei căutări pe cuvintele cheie relevante. Practic, atunci când o persoană caută, să spunem, o curea nouă de piele cu ajutorul optimizării SEO poți să te poziționezi pe prima pagină din Google. Găsești mai multe informații despre ce este SEO și cum funcționează în ghidul de aici.
A doua metodă, cea mai răspândită și, de altfel, și complementară optimizării SEO este PPC, adica Pay-Per-Click. Reclamele Pay-Per-Click presupun, ca și în cazul optimizării pentru motoarele de căutare, afișarea website-ului tău în primele poziții atunci când un utilizator caută un produs pe care îl poate găsi în cadrul afacerii tale. Spre deosebire de SEO, unde procesul de optimizare este unul care necesită puțin mai mult timp pentru a vedea rezultatele (dar unde rezultatele sunt constate, predictibile și de lungă durată), cu ajutorul reclamelor PPC te poți poziționa în fața competiției tale achitând o sumă pentru fiecare afișare de care beneficiezi. Astfel, reclamele plătite îți aduc rezultate instant însă, spre deosebire de SEO care este o strategie de scalare pe termen lung, reclamele Pay-Per-Click aduc rezultate numai pe perioada în care sunt implementate. Dacă vrei să afli mai multe informații despre PPC, o poți face aici.
Cea mai bună strategie pentru dobândirea vizibilității sporite pe termen lung și pentru obținerea unor rezultate predictibile și constante este îmbinarea optimizării pentru motoarele de căutare cu reclamele plătite. Îmbinarea celor două metode de promovare va ajuta la atingerea obiectivelor, va potența scalarea afacerii, va favoriza câștigarea atenției și încrederii oamenilor și va facilita câștigarea respectului din parte clienților și partenerilor tăi.
Începutul oricărei afaceri este un cumul de situații, de suișuri și coborâșuri și de încercări repetate. În drumul spre atenția, convertirea și fidelizarea clienților, o strategie de marketing bine pusă la punct, gândită pentru obiectivele impuse poate facilita scalarea și menținerea poziției pe piață dar și adaptarea la schimbările care pot apărea în piață.