Nu cu mult timp în urmă, existau foarte puține mijloace de comunicare și metode pentru promovare. Astăzi, odată cu evoluția constantă a pieței digitale, marketingul se concentrează mai mult pe masificare și are mai multe canale pentru a ajunge la potențialii clienți.
Majoritatea afacerilor din aceste zile știu că o campanie publicitară bine pregătită oferă un avantaj imens față de concurență. Acesta este motivul pentru care, astfel de agenţii se ocupă de marketing sau de sursele de comunicare.
Cooperarea cu o agenție este o soluție bună, în special pentru întreprinderile mici și mijlocii. Reprezintă o economie pentru companie, deoarece adesea aceasta nu este capabilă să creeze un centru de marketing separat și să angajeze personal suplimentar.
Astăzi, mass-media deţine pârghii majore pentru achiziționarea de trafic și surse de venit. Prin urmare, este important să se studieze fiecare domeniu, pentru a veni cu o listă de avantaje / dezavantaje, pentru a stabili o strategie de comunicare media.
Stabilirea obiectivelor
Fiecare afacere are propria concepție despre ceea ce vrea să realizeze din strategia de marketing online. De cele mai multe ori, vizează creșterea vânzărilor. Pârghiile publicitare prin care o agentie de marketing online încearcă să atingă aceste obiective, pot varia.
De exemplu, o agenție poate încerca să crească prezența companiei pe internet scriind conținut specializat pe blogul companiei. O altă agenție poate recomanda o schimbare fundamentală în branding. Deci, mai întâi trebuie stabilite obiectivele pentru a găsi agenția care satisface cel mai bine nevoile publicitare ale companiei.
Alegerea unor agenții cu experiență
Colaborarea cu o agenție de marketing care oferă o consultare personalizată sau un audit pe site – este un mod minunat de a cunoaște persoanele cărora le este încredințată marca și publicitatea companiei online.
Agenția este recomandată şi de alte persoane?
Este important că agenția să deţină un portofoliu de clienți. A lucrat cu alte companii și care au fost rezultatele? De asemenea, se poate verifica site-ul agenției și referințele clienților care pot fi găsite online. Dacă există clienţi mulțumiți de serviciile agenției, cu siguranţă, este o companie de încredere, căreia clientul îi poate încredința comunicarea media.
Stabilirea bugetului de publicitate sau comunicare
Marketingul reprezintă întotdeauna o investiție. Unele companii își pot permite un buget mare, în timp ce altele caută ceva mai modest. Înainte de a începe colaborarea, trebuie stabilit un interval de preț pe care clientul îl poate cheltui pentru promovare. O agenție bună are practici de facturare transparente și va oferi un rating adaptat nevoilor de publicitate.
Dimensiunea agenției nu contează întotdeauna
O agenție de marketing mare, nu înseamnă neapărat că este potrivită pentru afacere. Se va alege agenția care să ofere servicii personalizate pentru fiecare etapă a proiectului, o agenție care face din toate solicitările clienților o prioritate – indiferent de mărimea companiei și de orice activitate.
Rolul unui consultant nu se încheie atunci când bugetul este aprobat și se emite factura. O agenție de marketing se intereseze de viața afacerii clientului său, mergând uneori dincolo de monitorizarea zilnică a termenelor și de pregătirea documentelor.