Dupa cum bine stii, mereu vei gasi, langa o casa de marcat, produse care pot fi gasite deja la raft, in departamentul/sectiunea proprie. Ceea ce mai stii este faptul ca, desi nu ai cumpara un anumit produs din sectiunea sa, ai o intentie de a-l cumpara de la casa – uneori, chiar il cumperi.
Asadar, este de la sine inteles ca in spatele pozitionarii acestor produse se afla o adevarata strategie bazata pe psihologia clientului si nu numai. Astfel, daca tocmai ti-ai deschis o unitate comerciala si nu stii ce produse ar trebui sa pui langa casa, citeste in continuare.
Unde ar trebui plasate aceste produse?
Unii ar fi de parere ca aceste produse trebuie plasate la intrarea si la iesirea din magazin, pentru a capta atentia clientilor si a-i face pe acestia sa arunce produsul respectiv in cos. Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa. Conform statisticilor, punctul de vanzare este locul ideal unde ar trebui plasate produse – mai exact, locul unde se afla casa de marcat.
Studiile arata ca aproximativ 40% din clienti vor cumpara un produs nou daca acesta este corespunzator amplasat, langa punctul de vanzare.
Ce tipuri de produse pot fi amplasate langa punctul de vanzare?
In primul rand, trebuie luat in considerare tipul magazinului si principalele tipuri de produse pe care acesta le vinde. Magazinele alimentare, de exemplu, pot creste vanzarile prin intermediul dulciurilor, revistelor, sau accesoriilor de dimensiuni mici.
Totodata, la sfarsitul culoarelor dinaintea unei case de marcat pot fi pozitionate produse noi sau produse la pret redus. Aceasta locatie este destul de aproape de punctul de vanzare incat sa duca la o achizitie de produs.
In general, o casa de marcat poate fi insotita de aproape orice tip de produs – desigur, produsele trebuie sa indeplineasca anumite caracteristici (pret, popularitate si dupa cum vei vedea in continuare, culoare).
Contrastul realizat de produsele pe care vrei sa le vinzi
De cele mai mult ori, produsele aflate langa punctul de vanzare au culori vii, aprinse pentru a atrage atentia clientului. Aici, produsele de la branduri cunoscute au cel mai mare succes. In acelasi timp, produsele unice (noi pe piata, indiferent de brand) pot fi la fel de populare deoarece creeaza curiozitate.
Alta strategie este amplasarea unui produs simplu, de la un brand necunoscut, la dreapta unui produs popular. Din moment ce clientul se uita la produse in acelasi mod in care citeste – de la stanga la dreapta – acesta cu siguranta va cumpara unul din cele 2 produse.
In ultimul rand, trebuie mentionat si faptul ca odata ce un produs este scos de langa casa de marcat si lasat doar la raft in sectiunea sa, vanzarile sale scad.
Daca inca nu ti-ai deschis unitatea comerciala si doar vrei sa afli mai multe despre acest domeniu, poti apela cu incredere la specialistii din cadrul TehnicaFiscala.ro. Acestia se pot ocupa de intreaga parte fiscala a afacerii tale, in special de punerea in functiune a unei case de marcat – fiscalizare, instalare, training pentru angajati si asa mai departe.
Produsele le poti amplasa cum vrei tu – dar cei de la Cria Soft se vor asigura ca nu ai niciun fel de problema cu casa de marcat!