Daca doresti sa citesti acest articol, atunci inseamna ca esti unul din acei patroni sau manageri care cunoaste valoarea unui bun angajat si doresti sa il rasplatesti pe masura eforturilor sale. Foarte bine!
Tuturor le place sa fie recunoscuti si apreciati, fie pentru o sarcina simpla, fie pentru atingerea unui target important. Este natura umana sa vrei sa fii vazut si apreciat de catre superiori. Iar recunoasterea celorlalti este o parte importanta a succesului profesional. In calitate de antreprenor sau manager, nu ai nimic de pierdut, dar ai totul de castigat, oferind in mod constant felicitari si recunoastere angajatilor tai. Cu cat esti mai constient de realizarile lor profesionale si de reperele personale, cu atat cultura ta corporativa poate fi mai buna.
Ar trebui sa impartim recunoasterea angajatilor in doua categorii: interna si externa. Vom afla care este diferenta de ce este important sa le multimim angajatilor pentru munca depusa.
Recunoasterea in cadrul companiei
Recunoasterea in cadrul companiei poate fi oferita pentru realizari mari, cum ar fi promotiile, sau pentru succese mai mici de zi cu zi, cum ar fi prezentari, vanzari, lucru in echipa, mentorat, munca asidua si asa mai departe.
Nu subestima niciodata puterea de a recunoaste realizarile mari si mici. Celebrarea succesului stimuleaza sentimentele de incluziune, inovatie, apreciere si colaborare. Toate acestea contribuie la cresterea creativitatii si a concentrarii, la un mediu de lucru mai linistit si chiar la rezistenta la stres in situatii de inalta presiune.
Recunoasterea externa
Recunoasterea angajatilor din afara mediului de lucru poate include felicitari pentru o noua casa, o nunta, nasterea unui copil sau chiar pentru o performanta artistica sau sportiva. Aceste recunoasteri sunt mai usor de facut si mai de impact, atunci cand ai facut efortul de a dezvolta relatii reale si autentice la locul de munca.
Etapele personale si situatiile de sarbatoare se petrec tot timpul in viata echipei tale. A profita de oportunitatea de a oferi felicitari pentru realizarile personale este un punct in plus angajator. Le permite oamenilor sa stie ca sunt vazuti si ca firma pretuieste si investeste in vietile lor si in bunastarea lor.
Ce sa oferi angajatilor
Aprecierea se poate exprima prin bonusuri sau prin cadouri. Recomandam, pentru impartialitate, oferirea unor cosuri cadou cu bunatati, din ce in ce mai la moda in mediul corporatist. Astfel de cosuri cadou trebuie achizitionate de la magazine care pregatesc special asemenea produse. Iti recomandam Giftidea. Vei gasi aici cosuri cadou pentru orice buget si pentru orice tip de ocazie. Poti oferi tuturor angajatilor, de exemplu, cadouri de Paste, Craciun, aniversarea companiei. Poti oferi copiilor angajatilorcadouri copii de la Gift Idea cu ocazia sarbatorilor de mai sus sau pentru 1 Iunie. Nu iti face griji…exista nenumarate oportunitati in care sunt binevenite cosurile cadou.
Pe langa aceste cosuri cadou, cuvintele frumoase, multumirile, cardurile scrise de mana cu o frumoasa dedicatie si multe alte lucruri pot fi adaugate cu succes.
Ce mai poti oferi? Gandeste-te la o excursie intr-un loc frumos, un abonament la SPA sau bilete la un festival muzical. Exista foarte multe tipuri de actvitati si experiente pe care, cu siguranta angajatii tai le-ar aprecia si tu le vei arata prin asta cat de mult ii pretuiesti.
Oamenii doresc recunoastere
Stiai ca oamenii au nevoie si chiar tanjesc de recunoastere? Cele mai mari si cele mai de succes companii din lume vad asta ca pe o oportunitate si fac tot posibilul pentru a oferi recunoastere. Rezultatul? Medii de lucru superioare, angajati mai motivati si productivitate excelenta. Dale Carnegie a spus: „Oamenii muncesc pentru bani, dar fac eforturi suplimentare pentru recunoastere, lauda si recompense”.
Oferirea constanta a recunoasterii este foarte importanta la locul de munca. Arata ca efortul este apreciat si valideaza angajatii. Recunoasterea poate ajuta la crearea unui mediu de lucru fantastic si poate deschide calea pentru realizari personale si colective viitoare de mare succes.
Pe masura ce iti recunosti angajatii, te poti astepta sa atragi talentele de top, semne de loialitate si satisfactie de la clienti, sa imbunatatesti cultura echipei in cadrul companiei, mai putin absenteism, performante superioare si dublarea venitului fata de firmele ce nu se concentreaza pe bunastarea angajatilor
Cum organizezi totul?
Astfel iti vei cunoaste mai bine oamenii. Este important sa ai o buna intelegere a personalitatii celor care lucreaza pentru tine. Sunt introvertiti sau extrovertiti? Sunt timizi sau se bucura de lumina reflectoarelor? Sunt noi in companie sau exista de ceva vreme? Cunoasterea raspunsurilor la aceste intrebari te poate ajuta sa te asiguri ca darurile sau experientele alese sunt potrivite destinatarului. De asemenea, descoperi modalitati de a personaliza si varia astfel de lucruri. Este usor pentru angajati sa isi dea seama ca nu faci asta din placere sau nu te intereseaza acest aspect. Incearca sa faci totul cat mai specific.
Oamenii iubesc laudele! Determina o eliberare de dopamina in creier, rezultand sentimente bune. Asadar, cand este un moment potrivit pentru compania ta sa ofere ceva anume? Oricand, atata timp cat este autentic si relevant. Asadar, apreciaza-ti angajatii, forta vitala a companiei tale, cat de des este posibil si practic.
De asemenea, este important sa ne amintim de corectitudine. Angajatii vorbesc intre ei. Recunoasterea si felicitarile in cadrul companiei ar trebui sa fie corecte si consecvente. Cand compania ta reuseste sa-i multumeasca, vei observa ca angajatii tai vor deveni prosociali, ceea ce inseamna ca se vor simti motivati sa-si incurajeze succesul reciproc in loc sa fie prinsi in competitie.
Sarbatorirea zilelor de nastere, de exemplu, ii face pe membrii echipei sa se simta apreciati – iar „zilele de nastere” de la munca se simt si mai importante! Sarbatorirea aniversarii angajatului poate crea loialitate si poate crea dorinta de longevitate in cadrul companiei.
Si nu uita: Recunoasterea oamenilor din afacerea ta este o afacere in sine!