Piața muncii în 2024: care este tipul de angajat ideal pentru companii

Poză de Rawpixel.com pe Freepik.com

Piața muncii se schimbă constant, doar în ultimii trei ani post-pandemie au survenit foarte multe schimbări atât la nivelul companiilor, cât și la nivelul candidaților. Companiile de top se adaptează într-un mod dinamic acestor schimbări pentru a rămâne competitive și pentru a-și păstra pozițiile fruntașe pe nișa lor de activitate. În anul 2024 conceptul de angajat ideal a devenit mai mult decât o simplă listă de calificări și experiență profesională. 

Descoperă mai jos care sunt abilitățile care fac dintr-un angajat un activ valoros pentru companii:

  • Flexibilitatea și adaptabilitatea

Într-o lume în continuă schimbare, angajații trebuie să fie flexibili și adaptați noilor cerințe și tehnologii care apar în domeniul lor de activitate. Capacitatea de a învăța rapid și de a se adapta la medii de lucru diferite este esențială pentru companii, care caută activ astfel de talente.

  • Abilități de comunicare și colaborare

Într-o lume în care colaborarea este din ce în ce mai importantă, abilitățile de comunicare eficientă și de lucru în echipă sunt esențiale. Comunicarea clară și lucrul în echipă cu colegii din diferite departamente și medii culturale pot determina succesul unui proiect. Pentru asta este nevoie de multe ori de angajați care să cunoască mai multe limbi de circulație internațională. Iar ca să bifeze acest criteriu în procesul de recrutare, angajatorii pot apela la evaluarea cunoștințelor lingvistice prin Eucom, o platformă care pune la dispoziție teste rapide pentru peste 30 de limbi. 

  • Abilități tehnice și digitale

Foarte multe industrii sunt marcate profund de tehnologie, așa că abilitățile tehnice și digitale devin din ce în ce mai importante pentru majoritatea angajatorilor. Cunoștințele în domenii precum analiza datelor, programarea, marketingul digital și managementul proiectelor sunt esențiale pentru companiile care vor oameni competenți în echipele lor.

  • Gândirea critică și creativitatea

Angajații care pot gândi critic și pot oferi soluții creative pentru problemele complexe sunt adesea cei mai valoroși pentru companii. Analiza situațiilor în profunzime și propunerea unor soluții inovatoare sunt aspecte foarte apreciate pe o plajă largă de domenii. Probleme moderne cer abordări moderne, care pot veni doar de la acei oameni care gândesc „out of the box” și care sunt la mare căutare de angajatori.

  • Atitudinea pozitivă și motivația

Atitudinea pozitivă și motivația sunt două trăsături care pot face o diferență semnificativă în performanța unui angajat. Angajații care sunt entuziasmați și pasionați de munca lor și sunt dornici să își asume responsabilități suplimentare aduc adesea o energie pozitivă în locul de muncă și pot influența în mod pozitiv performanța întregii echipe. 

Acestea fiind spuse, se poate concluziona că piața muncii în 2024 are ca focus principal un angajat care să fie flexibil, bine pregătit din punct de vedere tehnic și digital, capabil să comunice și să colaboreze eficient, să gândească critic și creativ, respectiv să aibă o atitudine pozitivă și motivată. Companiile care pot identifica și recruta astfel de talente vor avea șanse mai ridicate de a prospera în mediul de afaceri, care devine constant din ce în ce mai dinamic și imprevizibil.