Ce este și ce face un seo specialist?

Dacă ai un business online și ți-ai propus să-ți crești vizibilitatea, probabil ai luat în considerare colaborarea cu o agenție de seo. Este cea mai bună și profitabilă soluție la care poți apela pentru a înregistra rezultatele dorite. Experiența profesioniștilor este cea care va influența credibilitatea și relevanța brandului. Totuși, înainte de a-ți stabili obiectivele pe termen lung e important să ai o imagine de ansamblu asupra responsabilităților unui specialist seo.

Mulți antreprenori au impresia că o echipă de seo le poate asigura succesul în domeniul în care activează, indiferent de situație. Este complet greșit, însă mai multe informații utile despre misiunea unui expert în servicii seo poți afla în rândurile de mai jos.

Gestionarea unei afaceri online poate deveni o adevărată provocare pentru cei care nu au expertiză în domeniu. Un specialist te va ajuta să ajungi în primele căutări ale motoarelor de căutare. Pentru a atinge nivelul dorit de vizibilitate, printre principalele sarcini care îi revin se numără:

  • Identificarea cuvintelor cheie relevante pentru caracteristicile brandului tău – Efectuează un research detaliat înainte de a trece la activitățile propriu-zise. Utilizează instrumente de căutare specifice precum Ahrefs, Semrush sau Google Search Console pentru a găsi cele mai bune variante.
  • Evaluarea strategiilor concurenților și adaptarea tehnicilor în consecință – Analizează cu atenție competiția pentru a identifica oportunități de evoluție. Toate informațiile pe care le găsește le valorifică pentru a spori traficul organic, dar și pentru a crea o strategie de link building.
  • Optimizarea paginilor și structurii site-ului – Specialistul poate influența pozitiv experiența utilizatorilor prin integrarea principiilor de optimizare seo. Așadar, optimizează meta-descrierile, textele propriu-zise, titlurile și imaginile în așa fel încât să atragă atenția și să susțină un grad ridicat de interactivitate.

Ce NU face un seo specialist?

Dacă ai optat pentru ajutorul unei agenții și ți-ai setat deja foarte multe așteptări, ar fi bine să nu pui presiune nejustificată. Ar trebui să știi dinainte ce NU face un specialist seo:

  1. Nu garantează rezultate imediate – SEO este un proces pe termen lung, care implică mai multe etape de lucru. De la research până la implementare, totul durează. Un specialist SEO nu poate garanta poziții de top în motoarele de căutare într-un timp foarte scurt. În general, o strategie, pentru a da randamentul dorit, trebuie să aibă o consecvență de 6 luni.
  2. Nu este copywriter – Există mulți profesioniști care pot oferi și servicii de copywriting. Însă, la bază, un expert seo nu scrie texte, ci colaborează cu echipa de creație pentru a le adapta la cerințele algoritmilor Google. De asemenea, poate veni cu propuneri interesante de subiecte, în funcție de căutările utilizatorilor.
  3. Nu este programator – În general, un specialist seo nu se ocupă de implementarea aspectelor tehnice, care țin de structura site-ului. Nu este familiarizat cu limbajul de cod și nici nu poate asigura integrarea de noi funcționalități. Totuși, există persoane care au cunoștințe în ambele domenii. Tocmai de aceea, e recomandat să alegi o agentie seo cu experiență.

Acum că ai aflat ce poate face exact un profesionist seo pentru brandul tău nu îți mai râmâne decât să contactezi o echipă specializată.

Alege-i pe cei mai buni și bucură-te de performanțele așteptate!

Businesswoman holding cup of coffee analyzing financial graphs typing marketing strategy while working at company project in startup office. Executive manager researching business solution